Trening siłowy

Suwnica Smitha – blog sportowy

Dzień: 20 kwietnia 2021

Atlas do ćwiczeń – jaki najlepszy?

Nie każdy chce ćwiczyć samodzielnie, jednak pewnym osobom ćwiczenia w domu w żadnym przypadku nie przeszkadzają, kupując dobry dla siebie atlas do ćwiczeń – Marbo Sport oraz zrealizować marzenie o własnej siłowni. Rozpiętość ofertowa i różnorodność cenowa wywołuje, iż każdy z pewnością odnajdzie coś dobrego dla siebie. Należałoby postawić na sprzęt doskonałej klasy, ilość stanowisk uzależniamy w znacznej mierze od ilości miejsca, jakie mamy we własnym domu lub także odmiennym miejscu. Do mieszkań niejednokrotnie pozyskiwane są atlasy jednostanowiskowe.

Czemu właśnie atlas?

Atlas do ćwiczeń jest sprzętem wszechstronnym, jaki pozwala nam na cały rozwój ciała. Składa się z kilku czy kilkunastu stanowisk (we współzależności od stanu zaawansowania oraz własnych potrzeb) stworzonych do treningu różnorodnych części mięśni. Ćwiczenia na atlasie cieszą się wielką sławą ze względu na to, iż w jednym miejscu możemy zrobić cały trening. Innym dobrym elementem posiadania atlasu do ćwiczeń jest to, iż jest on niezwykle pewny.

Typy atlasów treningowych

Pierwsze uniwersalne urządzenia pojawiły się w klubach fitness oraz siłowniach w drugiej połowie XX wieku. Najistotniejszą częścią każdego atlasu jest stos bloczkowy, jaki możemy regulować za pomocą specjalistycznego sortera przechowywanego w otworach odpowiadających dużemu obciążeniu. Mocno zwiększone atlasy wielostanowiskowe mają własny stos dla każdej stacji, co zapewnia korzystanie z urządzenia poprzez parę osób zarazem. Jeśli użytkownik zacznie ruch, system przewodów oraz łożysk podnosi ładunek ze stosu, uzyskując opór.

W jakim obrębie można regulować atlas do ćwiczeń?

Należałoby sprawdzić czy konkretny atlas do ćwiczeń ma ogromne szanse regulacji. Mnóstwo osób robi błąd oraz skupia się często na tymże, aby odnaleźć narzędzie umożliwiające jedynie na niewiele większy rozmiar dostępnych ciężarów, aniżeli owe, z jakimi ćwiczy teraz. To błąd – w końcu po to się kupuje atlas, by z czasem podnosić własne możliwości. Zadbaj zatem, by margines możliwości uwzględniał przyszłe postępy.

Ważny parametr: maksymalne obciążenie stanowiska

Możliwy jest dobór wielu rodzajów stanowisk do ćwiczeń o obciążeniu od 130-150 kg (dla wysokich sportowców o wzroście 2m oraz wzwyż). Potwierdzenia wytwórcy gwarantują dużą trwałość oraz komfort ćwiczeń. Ma to na celu zapobiegać nadmiernym kontuzjom. Przeważnie im droższe stanowisko do ćwiczeń tymże lepsza funkcjonalność oraz zakres ruchu. Siłownie hotelowe oraz publiczne powinny zainwestować w niezwykle trwałe formy atlasów, jednak choćby w wypadku intensywnego treningu domowego należałoby zainwestować w dobre stanowisko do pracy.